podcast-TUOTANTO

Autamme asiakkaitamme podcastien tuotannossa aina konseptoinnista julkaisuun saakka. Saat meiltä tarpeidesi mukaan joko pelkän teknisen tuotannon tai valmiin podcast-sarjan avaimet käteen -toteutuksena, tai jotain siltä väliltä. Me Bonfirella olemme erityisen hyviä ymmärtämään B2B-liiketoimintaa ja markkinointia, ja siksi yrityspodcastit ovat vahvinta osaamistamme.

Asiakkaidemme käytössä oleva podcast-studio sijaitsee Helsingin ydinkeskustassa osoitteessa Lönnrotinkatu 5. Terveenä voit turvallisin mielin tulla äänityksiin studiolle, jossa podcast-tiimimme kiinnittää erityistä huomioita hygieniaan ja asiakkaidemme turvallisuuteen. Mikäli studioon tuleminen mietityttää, onnistuu podcast-tuotantojen toteuttaminen ongelmitta myös kotitoimistoilta käsin Zencastr-työkalun avulla. Lue lisää podcastien etätuotannoista täältä.


Tutustu podcast-asiakastarinoihimme!

Katso ”Timanttisen yrityspodcastin ABC” -webinaaritallenne!

Lataa maksuton opas: ”Timanttisen yrityspodcastin ABC”!

Kuuntele Bonfiren podcastia podcasteista: ”Kuinka konseptoidaan hyvä podcast?” 

MEISTÄ SANOTTUA

Autamme sinut mielellämme alkuun,
ota yhteyttä ja katsotaan millainen podcast-PAKETTI toimisi teille!

Miksi yrityspodcastin tuottaminen kannattaa?

1.

BRÄNDIN PARISSA KERRALLA VIETETTY AIKA JOPA 20-30 MINUUTTIA

2.

EROTTAUTUMISTEKIJÄ KILPAILIJOISTA

3.

Podcast sitouttaa OLEMASSA OLEVia ASIAKKAita

PODCAST-PAKETIT

Tarjoamme podcastin tuotantopaketteja erilaisiin tarpeisiin. 

KIPINÄ -paketti on sinulle, joka kaipaat apua vain podcastin tekniseen tuotantoon. 

LÄMPÖ -paketissa saat lisäksi apua ja tukea podcast-ideasi konseptointiin, jaksojen käsikirjoittamiseen, nauhoituksiin valmistautumiseen, sekä podcastin markkinointiin ja jakeluun. 

ROIHU -paketti taas on asiakkaalle avaimet käteen -toteutus, jossa hoidamme edellä mainitun lisäksi puolestasi julkaisun eri kanavissa, työstämme valmiiksi markkinointimateriaalit, sekä kirjoitamme tekstimuotoiset artikkelit jokaisen jakson sisällöistä julkaistavaksi esimerkiksi yrityksesi verkkosivuilla. Paketit ovat myös räätälöitävissä asiakaskohtaisesti, kerromme mielellämme tästä lisää.

Podcast-tuotanto

”Timanttisen yrityspodcastin ABC” -oppaan avulla pääset alkuun podcastisi kanssa. Oppaasta löydät vastauksen muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

  • Miksi aloittaa podcastaaminen?
  • Miten hoidetaan podcastin tekninen toteutus?
  • Missä ja miten podcastia kannattaa jakaa?
  • Miten konseptoidaan timanttinen yrityspodcast?
  • Miten podcastia kannattaa markkinoida?

Lataa maksuton opas: Timanttisen yrityspodcastin ABC

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous yrityspodcastin tuotannosta ja konseptoinnista!

Kuinka aloittaa podcast-tuotanto?

Jos podcastin aloitus kiinnostaa, kannattaa ensimmäisenä lähteä liikkeelle kohderyhmän määrittelystä ja tavoitteiden asettamisesta. Miksi podcastia tehdään ja mitä sillä halutaan saada aikaan? Konkreettisten tavoitteiden asettaminen auttaa suunnittelussa.

Seuraavana tehdään yhdessä sisältösuunnitelma. Mistä halutaan puhua, miksi, mistä näkökulmasta ja ketkä puhuvat? Kuka voisi olla riittävän karismaattinen ja asiantunteva podcast-host valitulle teemalle?

Avustamme ja tuemme podcast-hostia koko prosessissa, joten ei haittaa, vaikka aiempaa kokemusta podcasteista ja vieraiden haastattelemisesta ei vielä löytyisikään.

Jaksoja suunnitellessa kannattaa miettiä valmiiksi jakson alku – kuinka herätetään kuulijan kiinnostus ja vangitaan huomio? On hyvä miettiä myös kuinka pitkiä jaksoja halutaan tehdä, jotta osaa suunnitella sisällön tarpeeksi kattavasti. Halutaanko jaksoihin vierailevia asiantuntijoita? Miten vaikuttajamarkkinointia ja oman alasi vaikuttajia voidaan hyödyntää podcastin sisällössä ja markkinoinnissa?

Sisältökalenterin tekeminen kannattaa myös. Tiheä ja ennalta tiedossa oleva julkaisuväli on hyväksi niin kuulijoiden sitouttamisen, kuin algoritmienkin kannalta. Haluatko siis julkaista jaksoja kerran viikossa vai ehkä kaksi kertaa kuukaudessa? Aikataulun suunnittelussa tulee ottaa huomioon podcastille asetetut tavoitteet. Podcastin julkaisu kannattaa aloittaa vasta, kun jaksoja on jo tuotettu reilusti etukäteen valmiiksi.

Miksi podcastia tehdään ja mitä sillä halutaan saada aikaan?

Lataa maksuton Yrityspodcast-tutkimus 2021

”Yrityspäättäjien podcast-kuuntelu Suomessa” -oppaasta löydät kiinnostavaa tietoa yrityspodcastien kuuntelusta sekä siitä, millaisia kohderyhmiä yrityspodcastit tavoittavat. 

Yrityspäättäjien podcast-kuuntelu Suomessa -tutkimuksessa tarkasteltiin yrityspäättäjien podcast-kuuntelutottumuksia ja sitä, millaisia mielikuvia yrityspodcastit luovat podcastia tuottavasta yrityksestä. Tutkimus toteutettiin nettikyselynä tammikuussa 2021 ja siihen vastasi 746 yli 25-vuotiasta.