Palvelut

Me Bonfirella uskomme, että tulevaisuuden liiketoiminnassa menestyvät ne yritykset, jotka rakentavat visionsa ja arvojensa ympärille vahvaa ajatusjohtajuutta. Tämän hetken isoimpia viestinnällisiä haasteita on luottamuspula. HubSpotin tutkimus kertoo, että asiakkaat eivät enää luota myyjiin ja yrityksiin, vaan vertaisryhmäänsä. Kyselyyn vastanneista 65% ei luota yritysten tuottamiin tiedotteisiin ja mainontaan. Sen sijaan 81% vastanneista luottaa vertaisryhmänsä suosituksiin. Tämä näkyy suoraan vaikuttajamarkkinoinnin suosion kasvuna.

Pitkäjänteisen menestyksen näkökulmasta on tärkeää sitouttaa sekä yrityksen sisäisiä että ulkoisia vaikuttajia viestinviejiksi. Mahdollisen mainekriisin sattuessa nämä vaikuttajat ovat niitä, joihin luotetaan ja joiden ääntä kuullaan. Samaa pätee myös silloin, kun yritys on otsikoissa positiivisten tekojen ja sattumusten seurauksena.

Ajatusjohtajuuden rakentaminen ja yrityksen sisäiset vaikuttajat

Kuinka saada yrityksenne omien asiantuntijoiden ääni kuuluville? Autamme yrityksenne avainhenkilöitä viestinnässä ja ammatillisen sosiaalisen median haltuunotossa Ajatusjohtajuus- ja Social Selling -valmennusten avulla. Valmennustemme kautta yrityksenne avainhenkilöt saavat konkreettisia työkaluja sekä toimintamallin oman asiantuntijabrändinsä vahvistamiseen ja ajatusjohtajauuden rakentamiseen.

Ajatusjohtajuutta rakentamassa -workshopin tavoitteena sen sijaan on tunnistaa ja kiteyttää toimenpiteet, henkilöt ja kanavat, joiden kautta rakennetaan ajatusjohtajuutta pitkäjänteisesti yrityksenne keskeisten viestikärkien ympärille.

“Ajatusjohtajuus on sitä, että rakennetaan yhdessä parempaa Suomea, parempaa bisnestä ja parempaa huomista.”
KAI KAASALAINEN, TOIMITUSJOHTAJA, TAMRO OYJ

B2B-vaikuttajamarkkinointi ja brändilähettiläät

Asiantuntijabrändejä ei rakenneta yhdessä yössä, ja näin ollen on tärkeää sitouttaa myös yrityksenne ulkopuolisia vaikuttajia tai brändilähettiläitä jakamaan viestiänne. Autamme asiakkaitamme kohdentamaan markkinointiviestinsä valitsemaansa kohderyhmään autenttisella ja kiinnostavalla tavalla B2B-vaikuttajamarkkinoinnin keinoin.

Vaikuttajan tuottamat yhteistyösisällöt voivat olla esimerkiksi blogikirjoituksia, videoita, podcasteja, webinaareja tai yksittäisiä some-postauksia. Vaikuttajamme ovat suomalaisen bisneselämän kuumimpia osaajia ja asiantuntijoita omilla toimialoillaan. Pidämme huolen siitä, että sisältöyhteistyöhön valittu vaikuttaja jakaa asiakasyrityksen kanssa samat arvot ja että vaikuttajalla on riittävä yleisö omissa kanavissaan. Teemme vaikuttaja-matchmakingin aina asiakas- ja tapauskohtaisesti, joten omaan kampanjaasi sopivin vaikuttaja saattaa löytyä myös sivuillamme näkyvän vaikuttajapoolin ulkopuolelta. Meiltä saatte myös tuotantotiimin mukaan vaikuttajayhteistyöhön, mikäli valittujen vaikuttajien kanssa päädytään tekemään esimerkiksi video- tai podcast-sisältöjä. Tutustu B2B-vaikuttajamarkkinoinnin asiakastarinoihimme täällä.

Ajatusjohtajuuden rakentaminen
yrityspodcastin tai webinaarin avulla

Podcastien ja webinaarien kuluttaminen sisältömuotona on kovassa kasvussa. Tarjoamme B2B –brändeille podcast–tuotantoja  ja webinaarien fasilitointia ”avaimet käteen –periaatteella” – helposti ja kustannustehokkaasti tuloksiin tähdäten. Yrityspodcastin tai webinaarin hostina voi toimia vaikkapa yrityksenne toimitusjohtaja tai muu avainhenkilö ja vieraina valitun aihepiirin kiinnostavimmat bisnesvaikuttajat.  

Vaikuttajavieraiden näkemysten ja sosiaalisen median kanavien kautta sisällöille saadaan mahdollisimman paljon huomioarvoa, kun panostamme jakelun suunnitteluun jo yhteistyön alusta lähtien.