Maksuton valmennus: Miten tuotetaan timanttinen yrityspodcast?

Järjestimme joulukuussa 2020 ensimmäisen Miten tuottaa timanttinen yrityspodcast? -valmennuksen ja sen pohjalta saamiemme palautteiden perusteella suosittu valmennus järjestetään nyt uudestaan! Valmennus on suunnattu B2B-yritysten markkinointi- ja viestintäpäättäjille ja siihen otetaan mukaan vain 20 osallistujaa, joten ole nopea ja hae mukaan heti!

Valmennuksen vetää podcast-tiimimme Henna Lahtinen ja Elina Olander. Valmennus toteutetaan joulukuussa kahden aamupäivän mittaisena virtuaalikoulutuksena. Tarkat ajankohdat ovat to 9.12. klo 9-11.30 sekä ti 14.12. klo 9-11.30. Valmennus on maksuton.

Valmennuksessa saat vastaukset ainakin seuraaviin kysymyksiin

– Miten ja miksi lähteä tekemään yrityspodcastia?

– Millainen rooli podcastilla on markkinoinnin ja viestinnän kokonaisuudessa?

– Kuinka konseptoidaan hyvä podcast?

– Mitkä asiat ovat tärkeitä podcast-hostin valinnassa?

– Miten valita podcast-jaksojen aiheet ja vieraat?

– Millaisia teknisiä asioita kannattaa huomioida podcast-tuotannossa?

– Kuinka tavoitetaan kuulijat?

– Kuinka podcast-hostin kannattaa hyödyntää somea podcastin markkinoinnissa?

– Oppeja podcast-tuotannoista, case-esittelyt

Palautteita edellisistä valmennuksistamme

“Todella hyvä valmennus kaiken kaikkiaan. Lisäsi ymmärrystä aiheesta ja varsinkin muutti käsitystäni siitä, mitä hyvän podcastin tekeminen vaatii. Kaiken kaikkiaan iso plussa teille siitä, että olitte luoneet koulutuksen, joka oli hyvin vuorovaikutteinen ja jossa oli rento ja lämmin ilmapiiri. Iso kiitos oli ilo olla mukana!”

“Kiitos, valmennus oli juuri niin maanläheinen ja konkreettinen kuin pitikin olla. Kun aikaisempaa kokemusta Podcasteista ei ole, mielessä on tuhat ”tyhmää” kysymystä. Tässä valmennuksessa saattoi kysyä juuri nämä. Ymmärrys kokonaisuudesta kasvoi valtavasti.”

“Mielettömän infopaketin olitte kasanneet! Paketti oli myös sopivan tiivis, jossa oli aikaa keskustelulle. Tästä myös iso kiitos, jaksoitte vastata ja antaa tilaa keskustelulle, missään vaiheessa tullut kiireen tunne. Hyvät ja innostavat fasilitaattorit!”

“Kokonaisuudessaan johdonmukainen ja miellyttävä paketti. Hain ennen kaikkea käytännön tietoa ja yksityiskohtiakin, ja niitä myös sain. Perustieto aiheesta oli kaivettu jo valmiiksi netistä löytyneistä materiaaleista.”

Miksi podcastiin kannattaa panostaa?

Viimeisen parin vuoden aikana olemme Bonfirella auttaneet lukuisia B2B-yrityksiä suunnittelemaan ja toteuttamaan timanttista podcast-sisältöä. Tässä muutamia asiakkaidemme podcasteja, joista olemme kerryttäneet hyviä kokemuksia ja oppeja:

Visman #Kasvu360 -podcast
Accenturen ja Mimmit koodaa -verkoston Teknologiapolkuja -podcast
Helenin Uutta Voimaa -podcast

Podcastien suosio Suomessa on kasvanut tasaisesti viime vuosina. Oman podcastin tuottaminen on yrityksille erinomainen keino brändimielikuvan muodostamiseen, asiakkaiden sitouttamiseen ja liidien hankkimiseen, sillä minkä muun brändisisisällön parissa vietetään jopa yli 20 minuuttia kerrallaan?

Yrityspodcastit mahdollistavat yrityksen henkilöstön esiin tuomisen aidommin ja persoonallisemmin puheen kautta, kuin esimerkiksi tekstimuodoissa, ja näin yrityksestä luodaan helpommin lähestyttävää ja samaistuttavaa mielikuvaa sekä edesautetaan henkilökohtaisemman siteen luomista asiakkaisiin.

Hae mukaan valmennukseen tämän linkin kautta!

Ota yhteyttä

Elina Olander

Elina Olander

Viestinnän suunnittelija | +358 40 707 4137 | elina.olander(at)bonfire.fi

Jaa kirjoitus somessa