Open House by Paptic -virtuaalitapahtuma

Toteutimme kestävän kehityksen pakkausmateriaaleja tuottavan Papticin kanssa yhteistyössä Open House by Paptic -virtuaalitapahtuman. Kansainvälisen tapahtuman tavoitteena oli tuoda alan toimijat yhteen sekä jälleenmyynnin että pakkausmateriaalien osalta kuulemaan kestävän kehityksen pakkausmateriaaleista, Papticin uusista innovaatioista sekä keskustelemaan alan kehityksestä ja kuumimmista aiheista.

Open House by Paptic -virtuaalitapahtuma pidettiin kesäkuussa 2021. Tapahtuma järjestettiin nyt toista kertaa ja Bonfirella oli ilo osallistua tämänvuotisen tapahtuman toteutukseen. Tapahtuman alustana päädyimme käyttämään yhteistyökumppanimme Liveton virtuaalialustaa, joka vastasi hyvin Papticin toiveita tapahtuman suhteen.

”Meidän tavoitteenamme oli luoda messufiilis online-ympäristöön. Halusimme luoda globaalin kohtaamispaikan meistä kiinnostuneille yrityksille, joka mahdollistaa kannustavasti aitoihin keskusteluihin. Rakensimme alustan ja koko tapahtuman uskomattomassa ja dynaamisessa yhteistyössä kaikkien yhteistyökumppanien kanssa. Saimme hyvän määrän osallistujia ja heidän interaktiivisuutensa oli huomattavasti suurempi, kun mitä osasimme odottaa. Kiitos kaikille huikeasta yhteistyöstä!”

Tapahtuman tuotannosta vastasi Papticin markkinointikoordinaattori Valtteri Pussi. Me Bonfire Agencylla osallistuimme tapahtuman suunnitteluun sekä vastasimme tapahtuman ilmoittautumisprosessista. Tapahtuma oli kansainvälinen ja ilmoittautuneita oli satoja alan toimijoita ympäri maailman. Ilmoittautuneille lähetettiin ohjeistusta virtuaalialustan käytöstä sekä ennakkoviestintää tapahtuman agendasta ja puhujista muutaman viikon ajan ennen tapahtumapäivää. Ilmoittautumisista Paptic sai arvokkaita kontakteja, joiden kanssa he pystyvät jatkamaan keskusteluja myös tapahtuman jälkeen.

Open House by Paptic -virtuaalitapahtuman haluttiin olevan innostava ja inspiroiva, interaktiivinen sekä vaivaton osallistujalle. Tapahtuma rakennettiin Liveton virtuaalialustan päälle ja Livetolta projektin yhteyshenkilönä toimi Kristiina Viitamäki. Alusta kustomoitiin Papticin toiveiden mukaisesti ja rakennettiin vastaamaan Open House by Paptic -tapahtuman brändin visuaalista ilmettä.

Tapahtuma koostui striimeistä sekä Live Q&A -sessioista. Chat oli myös auki ja keskustelua riitti koko tapahtuman ajan. Lisäksi osallistujia ohjattiin viestittelemään ja pitämään videopuheluita Papticin asiantuntijoiden kanssa. Sisältöön oli panostettu ja tapahtuman puhujina oli niin Papticin omia asiantuntijoita kuin kansainvälisiä vieraitakin. Ilmoittautumisen yhteydessä osallistujat saivat myös tilata näytepaketin itselleen, joka sisälsi näytekappaleita Papticin materiaaleista sekä uusista innovaatioista.

Kokonaisuudessaan tapahtuma onnistui loistavasti. Virtuaalitapahtumat ovat Papticille järkevä ja tehokas markkinointikeino ja Paptic aikoo jatkaa tapahtumien järjestämistä myös jatkossa.