CASE WÄRTSILÄ: #PUHALLUS-PODCAST

Kuvassa oikealla #Puhallus -podcastin isäntä Matti Rautkivi ja vasemmalla toisella tuotantokaudella vieraillut St1:n Mika Anttonen.

Asiakkaamme Wärtsilä julkaisi tuulivoimaan ja uusiutuvaan energiaan liittyvän Puhallus-kirjan syksyllä 2018. Wärtsilän energialiiketoiminnan kehityksestä vastaavan Matti Rautkiven sekä Suomen kovimpien energiavaikuttajien kanssa tuottamamme #Puhallus -podcastin avulla kirjan pääviesti uusiutuvan energian hyödyntämisestä nousi hienosti keskusteluun alan päättäjien keskuudessa.

“Wärtsilässä lanseerattiin vuonna 2018 uusi visio “Kohti 100% uusiutuvaa energiaa”. Halusimme positioitua uusiutuvan energian suunnannäyttäjinä ja ajatusjohtajina energia-alalla. Koimme Bonfiren ehdottaman konseptin #Puhallus-podcastista yhtenä oivallisena keinona viestiä uusitutuvaan energiaan liittyvästä visiostamme”, kertoo Wärtsilän energialiiketoiminnan markkinointi- ja viestintäjohtaja Ninna Arponen.

“Olimme tosi tyytyväisiä, että saimme Suomen energia-alan kovimpia vaikuttajia mukaan #Puhallus -podcastin vieraiksi ja luomaan vuoropuhelua kanssamme energia-alan ajankohtaisista aiheista”, Arponen lisää.

#Puhallus -podcastia markkinoitiin jaksojen päähenkilöiden ja Wärtsilän omien somekanavien lisäksi maksullisella mainonnalla LinkedInissa ja Facebookissa. Somesta energiapäättäjät ohjattiin lyhyiden  videotiisereiden avulla jaksokohtaisille lasketutumissivuille, missä kunkin jakson täyspitkän version pääsi kuuntelemaan podcast-formaatissa, katsomaan videona tai lukemaan artikkelina. Lisäksi laskeutumissivuilta oli mahdollista ladata Puhallus-kirja e-kirjana. Podcastin ja sen markkinoinnin kautta kirjalatauksia kertyi merkittävä määrä. Asiakas oli tyytyväinen yhteistyön tuloksiin ja podcastia päätettiin tehdä toinenkin tuotantokausi.

 

Wärtsilän Ninna Arponen ja Bonfiren Laura Pääkkönen kävivät puhumassa #Puhallus -podcastista Markkinointikollektiivin tilaisuudessa Tennispalatsissa 20.8.2019. Katso koko puheenvuoro #Puhallus -podcastista täältä.