CASE PAULIG: Personoidut Mun kahvit ja B2B-vaikuttajamarkkinointi

Kuvassa hyvinvointialan vaikuttaja Joni Jaakkola

Asiakkaamme Paulig halusi syksyllä 2019 tavoittaa personoidulla Mun Kahvi –tuotteellaan yritysasiakkaita ja viestin kärkenä oli kertoa kuinka hyvin Paulig Mun Kahvi toimii yrityslahjana. Kampanjan tavoitteena oli saavuttaa näkyvyyttä laajalti eri some-kanavissa ja saada Paulig Mun Kahville uusia yritystilaajia.

 

Kaupalliseen yhteistyöhön valikoituivat mukaan remonttialan vaikuttaja, ASUA Remonttien perustaja Markus Koskinen ja sekä hyvinvointialan vaikuttaja, Optimal Performancen perustaja Joni Jaakkola. Molemmat vaikuttajat vannovat terveellisten elämäntapojen nimeen ja ovat kovia kahvinkuluttajia, joten he olivat nappivalinnat Pauligille tähän yhteistyöhön. 

 

Yhteistyösisältöinä toimivat vaikuttajien itsensä tuottamat postaukset LinkedInissä, Facebookissa ja Instagramissa. Postauksissa näkyi kuvia vaikuttajien suunnittelemista kahvipaketeista sekä onnellisista ihmisistä, jotka vastaanottivat kahvipaketin joko Jonilta tai Markukselta. Vaikuttajat saivat tarjota omille seuraajilleen Pauligin verkkokauppaan -10% alennuskoodin, joka oli voimassa syyskuun 2019 ajan. Kummallekin vaikuttajalle räätälöity oma alennuskoodi helpotti kampanjan tulosten ja suoran myynnin mittaamista.

 

Kampanja sai aikaan runsaasti reaktioita vaikuttajien kaikissa some-kanavissa, mutta etenkin LinkedIn ja Facebook toimivat hyvin suhteessa asetettuihin tavoitteisiin näkyvyyden ja myynnin suhteen. Kaikki kanavat yhteenlaskettuna reaktioita tuli lähes 1300, ja kommenteista päätellen moni seuraajista halusi saada joko Jonin Väkevä Elämä -kahvin tai Markuksen Ahkeran Aamukahvin itselleen.