Yhteistyön tavoitteensa oli parantaa uuden Alma Talent Kirjat –sovelluksen tunnettuutta valitussa kohderyhmässäsekä aktivoida uusia käyttäjiä sovelluksen pariin.
Ideoimme asiakkaalle bisnesvaikuttajien kanssa toteutettavan kirja-arvostelukonseptin. Alma Talent valitsi kevään 2019 uutuuskirjoista kolme bisneskirjaa, joille Bonfire etsi vaikuttajat tekemään kirja-arvostelun blogikirjoituksen tai videon muodossa. Kampanjan vaikuttajiksi valikoituivat Tamron toimitusjohtaja Kai Kaasalainen, Heltin toimitusjohtaja Timo Lappi sekä Netprofilen perustaja Christina Forsgård. Kirja-arvostelun yhteydessä vaikuttaja tarjosi verkostolleen koodia, jolla sovellusta pääsitestaamaan ilmaiseksi 1kk ajan.
Vaikuttaja jakoi kirja-arvostelunsa vähintään kahdessa ammatillisessa somekanavassaan. Vaikuttajien omat laskeutumissivut tai alekoodit helpottavat yhteistyön tulosten seuraamista.
Yhteistyön tuloksena saatiin enemmän uusia kirjasovelluksen käyttäjiä, kuin mitä mistään muusta Alma Talentin aiemmasta markkinointitoimenpiteestä tai -kampanjasta.